Fotbollspuff

Forumet för att diskutera vad/hur/när man rökt något gott

Moderatorer: Lars, PerR, EG, nisse62

Re: Fotbollspuff

Inläggav Styxer » 09 mar 2010, 22:13

Tänkte avnjuta spel med liten boll och klubba (bandy) för att senare njuta av lite CL-fotboll, plaockar fram det jag behövde för att kunna njuta på verandan, öppnar dörren och möts av....

....stanken av kattpiss!!!! Någon har just skrivit på sin dödsdom nio! gånger.....

fram med såpa,skurborste och mopp!

20 minuter senare så kan jag äntligen slå mig ned, starta infravärmaren och avnjuta andra halvlek av SAIK-Bollnäs.

Stålmännen lyckades kvittera till 1-1 i semifinalen. Till detta puffar jag blott min andra PL PC. Den första jag provade gav inga bestående intryck, men denna gång så leverar det, mumsig karamell i cigarrformat trots sitt gräsliga utseende (täckbladet ser värre ut än den dåliga fake). Har nu kopplat över till Ar5eanal-Porto och ser att chefen Redknapp är och spionerar på våra usla Londongrannar. Dock är det underbar fotboll att titta på CL, nog det bästa i underhållningsväg. Är inne på sista halvan och sötpepprig bakgrundsmak med ljuv karamell-karaktär fyller min gom, fasiken vad gott!
- Don't worry, Stop hurry, get on with your life, It's not to late
Användarvisningsbild
Styxer
Vintage Colorado

Inläggav Härelind » 09 mar 2010, 22:22

Harry Redknapp är inte och spionerar, han är på fotboll! För att säga att Tottenham spelar det vore ju att häda! :twisted:

Förresten, hur går det för Tottenham i CL!? :wink:
Hellre en dag som varg än tusen år som får
Användarvisningsbild
Härelind
Vintage Maduro

Inläggav Styxer » 09 mar 2010, 22:43

Härelind skrev:Harry Redknapp är inte och spionerar, han är på fotboll! För att säga att Tottenham spelar det vore ju att häda! :twisted:

Höllu!! Passa la gosse innan skjortan blii tom!!! (På äkta bred släääpigt Gääävle-mååål)
Användarvisningsbild
Styxer
Vintage Colorado

Inläggav Härelind » 09 mar 2010, 22:50

Styxer skrev:
Härelind skrev:Harry Redknapp är inte och spionerar, han är på fotboll! För att säga att Tottenham spelar det vore ju att häda! :twisted:

Höllu!! Passa la gosse innan skjortan blii tom!!! (På äkta bred släääpigt Gääävle-mååål)

Hahaha!!

Helt OT: enligt uppgifter så ska Magnumen vara på väg hem!! Han är långsammare än mig på att skicka!!
Användarvisningsbild
Härelind
Vintage Maduro

Inläggav Jörgen » 28 mar 2010, 21:18

Rundar av en trevlig söndag och tre ohotade poäng borta på Strömvallen med en riktigt god pipa, stoppad med Old Dublin. Därtill en pint Youngs Double Chocolate Stout.
:bolmer:
Användarvisningsbild
Jörgen
Colorado Maduro

Inläggav Magnus (Gävle) » 20 apr 2010, 20:39

Firar fotbollsfest med Zlatan och en CAO Brazilia Anaconda som tyvärr just sprack längs halva cigarren med ett ljudligt snäppande ljud. Men det är bara att hålla den som en blockflöjt och puffa vidare 8)
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)
Cigar duke

Inläggav Magnus (Gävle) » 20 apr 2010, 21:41

Äh. Det där gick ju inte så bra...
Men bolmat räckte hela matchen 8)
/Magnus (Gävle)
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)
Cigar duke

Inläggav Lars » 21 apr 2010, 14:41

För undertecknad, som är inbiten interista sedan tidigt 80-tal, var gårdagens tillställning å andra sidan sällsynt njutbar. :twisted: Returen på Camp Nou lär bli svettig hur som helst. :roll:
Bild
Bild
There's only one corner of the universe You can be certain of improving, and that's Your own self.
Aldous Huxley
Användarvisningsbild
Lars
Cigar duke

Inläggav Martin » 21 apr 2010, 15:39

Efter gårdagens vinst i skånederby så smakade en Partagas D4 mer gott än aldrig förr, alltid lika skön känsla när vi tvålar till lillebror :mrgreen:
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Martin
Oscuro

Inläggav Styxer » 05 maj 2010, 22:30

Ja hur i helsike skall man sammanfatta denna underbara kväll....?

Gefle dänger arslet från götet med 2-0 och Spurs spöa Shitty med 1-0 och är klara för CL-kval!!!

konjaken har nu korkats upp och jag avnjuter en Partagas Aristocrates som nu smakar himmelskt!!! Under slutet av matchen nervpuffade jag cigarren så att jag höll på att sätta röken i halsen, men nu bara så njuuuuuuuuuuuuuuuter jag!!!

COYS på er alla glada 08bolmare!!!!!!!!

Nu fattas bara att Ar5enal får däng i sista omgången, Spurs vinner och smiter förbi upp på 3:e platsen, men det är för bra för att vara sant, så en 4:e plats funkar helt ok för mig :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Användarvisningsbild
Styxer
Vintage Colorado

Inläggav Magnus (Gävle) » 06 maj 2010, 08:39

Styxer skrev:Ja hur i helsike skall man sammanfatta denna underbara kväll....?

Gefle dänger arslet från götet med 2-0 och Spurs spöa Shitty med 1-0 och är klara för CL-kval!!!

konjaken har nu korkats upp och jag avnjuter en Partagas Aristocrates som nu smakar himmelskt!!! Under slutet av matchen nervpuffade jag cigarren så att jag höll på att sätta röken i halsen, men nu bara så njuuuuuuuuuuuuuuuter jag!!!

COYS på er alla glada 08bolmare!!!!!!!!

Nu fattas bara att Ar5enal får däng i sista omgången, Spurs vinner och smiter förbi upp på 3:e platsen, men det är för bra för att vara sant, så en 4:e plats funkar helt ok för mig :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Det var drag i den konjaken, ser det ut som 8)
/Magnus (Gävle)
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)
Cigar duke

Inläggav Härelind » 06 maj 2010, 11:31

Styxer skrev:J

Det får bara inte hända!! Att största skitlaget i London, ja hela Premier League smiter förbi Arsenal vore ju helt otroligt!! :shock: :wink:

Nu får vi bara hoppas att AIK kan piska sillstryparna i kväll för vi behöver 3 poäng!! Forza Gnaget!!
Användarvisningsbild
Härelind
Vintage Maduro

Inläggav Kimmen » 06 maj 2010, 11:47

Härelind skrev:

Det får bara inte hända!! Att största skitlaget i London, ja hela Premier League smiter förbi Arsenal vore ju helt otroligt!! :shock: :wink:

Nu får vi bara hoppas att AIK kan piska sillstryparna i kväll för vi behöver 3 poäng!! Forza Gnaget!!

WORD! :mrgreen: :bolmer:
Living one day at the time;
Enjoying one moment at the time;
Accepting hardship as the pathway to peace.
Användarvisningsbild
Kimmen
Vintage Colorado Claro

Inläggav Styxer » 06 maj 2010, 12:52

Kimmen skrev:
Härelind skrev:

WORD! :mrgreen: :bolmer:

Era vilsna själar kan inte förta min lycka.... döm till min förvåning när jag läser inlägg av flera ar5enal fans som hellre såg att Spurs vann än Shitty.. ..visar att man har hjärta för sin klubb och inte ryss eller arab miljoner som styr......
Användarvisningsbild
Styxer
Vintage Colorado

Inläggav Härelind » 06 maj 2010, 13:44

Kan faktiskt hålla med, hellre Spurs än ett lag fullt med gamla Judas från Arsenal! Kolla bara Judas nr 1, Adebayor som borde hängas i hälsenorna utanför Emirates efter hans hån första matchen mot Arsenal i nya tröjan! Dock lär det inte bli en lätt resa i CL kvalet, kolla vilka lag de eventuellt kommer att få möta!! Lycka till, men ni kommer aldrig bli bättre än 3:a, ens i London :wink:
Användarvisningsbild
Härelind
Vintage Maduro

Inläggav Styxer » 06 maj 2010, 20:44

Härelind skrev:Kan faktiskt hålla med, hellre Spurs än ett lag fullt med gamla Judas från Arsenal! Kolla bara Judas nr 1, Adebayor som borde hängas i hälsenorna utanför Emirates efter hans hån första matchen mot Arsenal i nya tröjan! Dock lär det inte bli en lätt resa i CL kvalet, kolla vilka lag de eventuellt kommer att få möta!! Lycka till, men ni kommer aldrig bli bättre än 3:a, ens i London :wink:

Vem är Adebayor?...... Är det Moneybayor du menar....?

Ja, det skall bli spännande och se vad ni får möta i CL-kvalet efter förlusten nu på söndag.....
Användarvisningsbild
Styxer
Vintage Colorado

Inläggav ellge » 06 maj 2010, 22:17

Och vad skall gnaget komma med för bortförklaringar nu då?
I och för sig är det GAIS som gäller här i västra stadsdelen, men 4-0!!!!!!
Hatbra ändå och ta en bra tröstgarre.
Lasse
ellge
Colorado

Inläggav rolf-david » 07 maj 2010, 08:22

ellge skrev:Och vad skall gnaget komma med för bortförklaringar nu då?
I och för sig är det GAIS som gäller här i västra stadsdelen, men 4-0!!!!!!
Hatbra ändå och ta en bra tröstgarre.
Lasse

Trots att GAIS kvitterade mot oss igår så var det en bra dag eftersom AIK förlorade så stort! Alltid skönt när folk som inte kan hantera framgång får det "lite" motigt :lol:
------------------------------------------------
David

Ny inom cigarrökning, så har du nå förslag på något jag borde prova så dra iväg ett PM!
Användarvisningsbild
rolf-david
Colorado Maduro

Inläggav Kimmen » 07 maj 2010, 09:40

Inga bortförklaringar, men väl fakta... Maanoja bör deporteras tillbaka till Finland....
Användarvisningsbild
Kimmen
Vintage Colorado Claro

Inläggav Magnus (Gävle) » 07 maj 2010, 09:47

Kimmen skrev:Inga bortförklaringar, men väl fakta... Maanoja bör deporteras tillbaka till Finland....

Med all respekt, men det är sällan en målvakts fel att tio man står i straffområdet och tittar på när motståndarna anfaller. AIK har kramp, kort och gott. Jag brukar tycka att det är roligare när Skansen förlorar, men just nu är det faktiskt lite muntert att bevittna de regerande mästarnas totala kollaps. Mitt bland-blå hjärta (blåvitt med ett stänk ljusblått) klappar tryggt, än så länge i mitten av tabellen. Men IFK är på gång. Helt klart. Att AIK bjuder på lite extra självförtroende är bara trevligt :wink:
/Magnus (Gävle)
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)
Cigar duke

Inläggav Härelind » 07 maj 2010, 09:54

Kimmen skrev:Inga bortförklaringar, men väl fakta... Maanoja bör deporteras tillbaka till Finland....

Inte bara hans fel!!! Kan vi inte göra några mål så........

Att Gnaget har varit så kaxigt har varit så sjukt coolt! En nagel i ögat på hela j*vlar jantesverige! Vi är fortfarande mästare trots att vi ligger sist! Det ni!
Användarvisningsbild
Härelind
Vintage Maduro

Inläggav rolf-david » 07 maj 2010, 12:33

Härelind skrev:

Inte bara hans fel!!! Kan vi inte göra några mål så........

Att Gnaget har varit så kaxigt har varit så sjukt coolt! En nagel i ögat på hela j*vlar jantesverige! Vi är fortfarande mästare trots att vi ligger sist! Det ni!

Det finns två olika kaxig, AIK har båda enligt mig.
Det finns Motumba kaxig, han är en riktig profil och rolig att titta på!
Sen finns det Bojan kaxig.... Dryg som få när det går bra, och gnälligar än min lillasyster(när hon ska diska efter att nyss ha målat naglarna) när det går dåligt!

Jag tror dock att AIK kommer lösa det och klättra upp till säker mark innan säsongen är slut, jag vill ju ha alla stockholmslag i allsvenskan, trots att ni kommer från solna. Så Jag tycker Bajen kan få komma tillbaka också!
David

Ny inom cigarrökning, så har du nå förslag på något jag borde prova så dra iväg ett PM!
Användarvisningsbild
rolf-david
Colorado Maduro

Inläggav Härelind » 07 maj 2010, 13:56

Bojan har något som de flesta fotbollsknektar i hela världen saknar och det är HJÄRTA för sin klubb!!! Sen kan man tycka vad man vill om honom! Han är en profil som Allsvenskan behöver, för oavsett vilket lag man håller på så vet ALLA vem han är och tycker nåt om honom!

Tyvärr kommer väl alla spelare bli som Jesper Jansson och lagandan försvinner och spelarna göra allt bara för pengarna! Nä, nästa cigarr jag tänder, den är för Bojan och mitt Gnaget som kommer att resa sig igen!!
Användarvisningsbild
Härelind
Vintage Maduro

Inläggav Kimmen » 07 maj 2010, 15:40

Nej de e väl klart att Maanoja inte har all skuld i katastrofen. Han kan ju inte ha mer ansvar än för sitt eget jobb. Dock sköter han inte sitt jobb, milt sagt. Vilket skapar oro i backlinjen. Om det ordnar sig där så ordnar sig backarna. Därav bör gnaget genast leta ny målvakt under uppehållet. Jag anser att man kan ställa högre krav på en målvakt i allsvenskan.
Sen måste man få bort rädslan i mittfältetoch anfallet. Och skapa mer vilja att jobba hårdare. Nu står som sagt 10 man och glor på en sprattlande målvakt utan självförtroende.
Illa....
Jag anser fortfarande att Maanoja bör försvinna. Då har gnaget iaf börjat arbetet med att resa sig.

Ska tröstpuffa nåt stort och smaskigt nu. DålIgt humör brukar lägga sig då. ;)
Användarvisningsbild
Kimmen
Vintage Colorado Claro

Inläggav Härelind » 07 maj 2010, 17:05

Kimmen skrev:Nej de e väl klart att Maanoja inte har all skuld i katastrofen. Han kan ju inte ha mer ansvar än för sitt eget jobb. Dock sköter han inte sitt jobb, milt sagt. Vilket skapar oro i backlinjen. Om det ordnar sig där så ordnar sig backarna. Därav bör gnaget genast leta ny målvakt under uppehållet. Jag anser att man kan ställa högre krav på en målvakt i allsvenskan.
Sen måste man få bort rädslan i mittfältetoch anfallet. Och skapa mer vilja att jobba hårdare. Nu står som sagt 10 man och glor på en sprattlande målvakt utan självförtroende.
Illa....
Jag anser fortfarande att Maanoja bör försvinna. Då har gnaget iaf börjat arbetet med att resa sig.

Ska tröstpuffa nåt stort och smaskigt nu. DålIgt humör brukar lägga sig då. ;)

Djurgården kan få han! :D
Användarvisningsbild
Härelind
Vintage Maduro

Inläggav rolf-david » 07 maj 2010, 18:12

Schus! Vi klarar oss bra tack! :D
Är lite orolig över att vi inte har något tydligt uttalad förstamålvakt dock.
David

Användarvisningsbild
rolf-david
Colorado Maduro

Inläggav Magnus (Gävle) » 11 jun 2010, 20:26

Kanske skulle vm-puffandet ha en egen tråd, men hur som helst.
Efter en fantastisk middag med en lågtempad hängmörad högrev som fått gotta till sig tillsammans med kryddor och vin ett par timmar, nedsköljd med en sydafrikansk (passande nog) cabernet sauvignon från Alto estate (underbar, rekommenderas som bara den. Smakar cigarr!) sitter jag nu på balkongen och studerar gossarna från Frankrike och Uruguay.
I glasen: Twisted Thistle IPA och Havana Club, 7 år.
På askfatskanten; PSD4 från 07 ur en låda med feta mörkglänsande vackra perfekt rullade cigarrer. Jag trivs!
/Magnus (Gävle)
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)
Cigar duke

Inläggav Magnus (Gävle) » 17 jun 2010, 21:26

Gratinerade sniglar - A.Turrent belicoso: 0-2.
Och som den smakade!
Cola, havana club och bra fotboll.
Över 20 plus på balkongen.
Fina fisken på finlandsbåten.
/Magnus (Gävle)
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)
Cigar duke

Inläggav Benn » 21 jun 2010, 22:47

Rökte en Punch DC som var tokpluggad, snoppade den 2 ggr men det hjälpte inte. Den var lika spännande som matchen :(
It is what it is!
Användarvisningsbild
Benn
Vintage Maduro

Inläggav Magnus (Gävle) » 22 jun 2010, 08:28

Hondurastema i går kväll. Först en Flor de Selva i en torofacon med pigtail som var ovanligt pepprig men som tog sig efter halva ungefär. Den fick kompenseras med en kuban... En Rascc. "Det är ju ändå samma region" :wink: Styxer var duktigare och bolmade två honduraner i rad, minsann!
Tack Benn och Styxer för en trevlig sittning!
/Magnus (Gävle)
Olle Adolphson
Användarvisningsbild
Magnus (Gävle)
Cigar duke

FöregåendeNästa

Återgå till Rökt